Ettåring

Ja då har vår lilla skrutt fyllt ett år och det har firats och firats och firats....
Hans pappa tycker det är lite överkurs med flera kalas men men...
Det "råkade" bli så nu eftersom vi inte var hemma när han fyllde.
Så den stora dagen var vi i husvagnen i Gränsen och hade där ett litet kalas,
mest brorsornas kompisar som kom men Linus trivdes som fisken i vattnet.
Väl hemma från Gränsen har folk droppat in titt som tätt för att fira lillgossen.
Och såkalrt var vi ju tvungna att ha ett hemmakalas oxå, för alla hans "kompisar" i stan =)

Märks att han blivit större, han förstår mer och mer och det går inte
längre att lura honom som tidigare. Nu vet han vad vill minsann....
Till exempel vägrar han att äta gröt till frukost om ngn annan äter macka.
Så jag måste först ge honom gröt och sedan macka.

Ettårskontrollen gick galant. Han växer och mår hur bra som helst.
Han väger numera exakt 10kg, börjar bli en stor kille.

Sportlovet gick fint, kanonväder i slutet på veckan då hela familjen var uppe.
Vi var i slalombacken nästan varje dag så storgrabbsen trivdes.
Helgen som var nu var lite ovanlig för oss...
Linus sov över hos N.s faster i Vittangi från Lördag så vi var helt barnfria.
Det var mycket välbehövligt. Vi åt på hotellet och umgicks med våra trevliga grannar.
Och passade såklart på att åka lite skoter tillsammans. Lite mysigt att få sitta bak på skotern och
hålla om varandra... (Jag vet jag är inte bortskämd med sånt nu för tiden) eftersom jag
ALLTID sitter med Linus i kälken ha ha.

Linus hade skött sig exemplariskt och barnvakten hävdade bestämmt att vi gärna får
fråga fler gånger.... Tur det, det kryllar ju inte direkt av barnvakter runt oss. Skönt att
allt gick så bra och vi är sååå tacksamma. Tur det finns så snälla människor trots allt.

Eftersom det alltid strular när jag ska lägga upp bilder gör jag det i nästa inlägg istället.

Ha det bäst alla fina, och ni andra med ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0