Fixardagar

Jag och lillen är ensamma hemma ett par dagar eftersom vår pappa åkt till Sthlm
för att hämta vår nya fina husvagn.




Därför passar jag på att fixa lite här hemma. Har julpyntat, städat, tvättat, vikt tvätt,
och gjort iordning grabbarnas rum. De ska få dela rum ett tag tills vi har inrett vinden och
fått fler rum. Så nu har lillen också ett rum som förståss ska fixas till allt eftersom. Han
behöver ju såklart inte ett eget rum ännu men det är ändå skönt att ha någonstans att slänga
in alla hans prylar. Dessutom är det alltid bra att ha ett extra rum som pappan kan sova i när han
ska upp tidigt till jobbet och lillen krånglar på nätterna.... Vilket förhoppningsvis snart går till sig.
Han kan väl ändå inte hålla på krångla på nätterna hur länge som helst.

Han har varit lite strulig ett tag på nätterna igen. Gick hur bra som helst länge och så vips så är
det andra bud igen.... Man blir aldrig klok på de små liven =)
Har läst lite och tydligen kan det bero på att de börjat drömma, har mycket att bearbeta på nätterna, samt att
de vid 8-9 månaders ålder kommer in i en separationsfas. Det betyder att de börjat förstå
att de är beroende av föräldrarna, helst mamman.
Detta kan tydligen göra att de vaknar på nätterna för att kolla att mamman finns där.
Linus vaknar till vid flera tillfällen och gråter under nätterna. Han somnar ofta om efter att man
gett nappen och smekt honom på ryggen ett tag. Men ibland räcker inte det och man måste ge honom
välling för att få honom lugn igen. Då äter han bara lite och somnar sen om igen.
Det blir ju lite fel eftersom jag helst vill försöka sluta med nattmatningarna men man kan ju inte
låta honom skrika heller.

Tar tacksamt emot tips om någon har något knep man kan ta till för att råda bot på detta.
Börjar bli riktigt trött och det är inte kul. När jag är för trött blir jag på dåligt humör och det
går ut över resten av familjen. Och det vill jag såklart inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0