Det nya livet

Mitt nya liv som mamma har kommit igång ordentligt.
Jag försöker att njuta av nuet så gott det går men jag är ju en obotlig stressmänniska.
Till exempel så tänker jag hela tiden på allt jag borde göra när gossen sover.
Det vill säga, tvätta, städa, laga mat, umgås med vänner, vara ute, träna, blogga med mycket
mera. Jag har alltså inte riktigt ännu hittat "lunken".... Alltså mycket av detta kan man ju faktiskt
göra tillsammans med lillen. Men jag får dåligt samvete så fort jag inte ger honom 100% då han är
vaken eftersom han trots allt sover den största delen av dygnet.
Jag har iaf gjort vissa framsteg.. (tur är väl det).. Jag är inte alls lika orolig för ALLT hela tiden.
Jag tror inte längre att han ska dö bara för att han skriker lite.

Jag och L är ensamma hemma nu denna veckan ut och sedan kommer resten av familjen hem igen.
Det har gått bra att vara själva men nu börjar jag att sakna de andra enormt mycket. Tror lillen
gör det oxå, det är för lugnt i huset just nu.

Vad gör vi då på dagarna?
Det undrar jag oxå ibland för dagarna bara rusar förbi.
Många promenader blir det... och så hälsar vi på folk, äter lunch på stan (ofta), fixar
i hemmet och bara njuter av lillens underbara närvaro.
Just nu sover han i sin vagn ute på gården och vi ska strax antingen få besök av Å med hennes lillgosse
som är L.s bästis ;) eller så går vi över dit en sväng.

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0