Osså blev det hälg!

Verkligen skönt med helg igen....
Jag har kännt mig rätt pigg hela veckan så jag har passat på att jobba
rätt mycket. Planen är såklart att jobba mindre nu när alla killar kommer hem
igen så jag hinner umgås mer istället. Grabbsen kommer hem på Sönag och hjärtat
på Måndag sen är vi återigen fulltaliga, så skönt!

Det som annars hänt under veckan är att vårt tvättstuge/badrumsbygge kommit
igång ordentligt. Riktigt kul när man ser resultat varje dag. Så inom ett snar framtid
kan jag både duscha i vår nya stoora fina dusch och tvätta kläder i nya maskiner.
ÅÅh vad jag längtar =) =) =)

Ikväll har jag varit i Kauppinen hos E och A och bastat, ätit och myst. Supertrevligt och
en alldeles perfekt avslutning på veckan.

Förutom en sak.......På hemvägen slog det mig att min bebis har varit totalt stilla i
princip hela dagen och der oroar mig mycket eftersom den annars nu för tiden rör sig
massor. Väl hemma lade jag på soffan för att känna efter men inga rörelser alls.....
Ensam som jag är och ingen annan hemma som kan hjälpa till att känna och lyssna...
Många funderingar dök upp:
Har jag skadat bebben gm att bära för mkt?
Har jag bastat för hårt/varmt?
Har jag stressat för mkt?
Hur ska det gå om jag måste åka t G-vare och N är i Norge och svarar inte ens i telen?

Kontentan vart att ringa Å och såklart bekräftade hon ju bara det jag ville höra...
att det förmodligen inte är ngn fara, bebis måste ju oxå vila ibland.
Stackars Å måste ju ha trott att det hänt ngt jätteallvarligt när jag knappt kunde prata för
all gråt i halsen...
Så fort jag slappnat av lite mer tycker jag mig känna åtminstone små rörelser...
men för säkerhetsskull skall jag nu lägga mig på sidan ett tag. Det brukar alltid bli livat
i magen när jag ligger på sidan så nu hoppas jag innerligt på det.
Annars kommer jag att ringa G-vare för vägledning.
Har nu fått nummret av Å och har programmerat in det i telen.

Urk, gillar inte alls de här oroskänslorna och längtar tills mitt hjärta och
min stora trygghet här i livet kommer hem igen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0