Nytt UL idag

Efter att ha varit hos Barnmorskan igår blev det sagt att jag skulle på ett UL igen.
Tydligen hade jag varken gått upp i vikt eller magen växt något alls sedan förra besöket.
Så det blev ett tillväxtultraljud, det visade dock att allt bara var fint.
Bebis var alldeles lagom stor, väger just nu ca 2,4 kg och mår alldeles utmärkt.
Skönt att höra =)
Vi såg det lilla hjärtat slå för fullt därinne... osså såklart återigen kunde vi ju inte
låta bli denna gången heller att försöka se könet.
Och ja, sista gången gillt. Farbror doktor sade att han trodde att det var en liten tjej =) =)
trodde, och trodde... Jag tror personligen inte att han skulle uttala sig alls om han var osäker.
Vi var även på föräldrautbildning igår... En del nyttiga saker gav det såklart men det känndes
aningen fånigt oxå. Massa andra föräldrar som man inte känner liksom......
N är inte särskilt ledsen att han inte kan vara med de två återstående gångerna ha ha.
Nåja, han är ju rutinerad så det går säkert bra.
Jag tycker att det ska bli såå spännande att se N som flickpappa ha ha
Han är ju liksom så självklar i sin pojkpapparoll........
Blir nog pappas lilla flicka, och så två storebröder till det.. ja de blir spännande.

Har nu hämtat upp vaggan från källaren och bäddat den. Tänk att det snart ska ligga en
liten människa i den.

Föressten så har vi bestämt namn..... men jag tror jag håller det lite hemligt ett tag hi hi...
Tre namn blir det så ni kan ju själv gissa iaf två av dem.
Första namnet är efter gammelmormor (tror det kallas så)
Andra namnet blir tilltalsnamnet
Tredje namnet blir efter farmor (alltså inte min, utan bebisens)

natti natti

Kommentarer
Postat av: Carina

Hej å hå. Vad skönt att det är bra med er...Vad spännande med en liten tjej.

2010-01-30 @ 00:13:23
Postat av: Louise

lycka till :)

2010-01-30 @ 00:27:41
URL: http://louiseisabelle.webblogg.se/
Postat av: Lisa

ÅÅÅ vad mysigt! Tänk att vi snart ska få se den lilla fina...

Kram

2010-01-31 @ 22:34:13
URL: http://mammakraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0