Lugn vecka

Ja för en gångs skull har jag en väldigt lugn vecka. Alla mina killar har ju åkt åt
varsitt håll och jag är själv hemma igen ja förutom den lilla i magen då såklart =)
Den gör mer och mer hela tiden för att påminna mig om dess existens... Men det är
mysigt värre.... Har börjat känna mer och mer att det närmar sig... Ryggen värker
ganska rejält, har foglossningar, fötter och händer svullnar och gör skitont på nätterna.
Men det är väl kanske inte så konstigt jag är ju i v.32 nu och har altlså 8 v kvar.

" Barnet är nu ca 29 cm från huvud till stjärt och väger omkring 2 kg. Skulle det födas nu kan det klara sig i kuvös. Kuvös behövs bland annat för att underhudsfettet ännu inte är utvecklat. Nu fungerar barnets fem sinnen och hon eller han kan också vrida på huvudet. Alla inre organ fortsätter att mogna, tånaglarna är färdiga och huvudhåret fortsätter att växa. Barnet sover ca 90-95% av tiden - men under de vakna perioderna tränar den på att öppna och stänga sina ögon. Andningslektioner pågår hela tiden för att stärka lungorna och få dem att mogna. Relativt ny forskning visar att andningsövningarna även stimulerar lungorna att tillverka ett ytaktivt medel, som behövs för att lungorna skall utvecklas på rätt sätt. "

Källa: http://www.gravid.se






På måndag ska jag återigen göra ett ultraljud igen. Egentligen är anledningen till det att
se hur moderkakan ligger så att den inte täpper till "utgången" men jag kommer nog
mest att försöka kolla om det är en pojke eller flicka hi hi
Man är ju så himla nyfiken =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0