Stora lilla hjärtat

Idag när jag hämtade A från skolan såg jag direkt på honom att något hade hänt.
Läraren kom fram och berättade att de haft en incident med flera barn och A hade
åkt på en rejäl propp.
Jag är inte mamma men det gjorde ändå så ont i "bonusmamma" hjärtat. Han hade
klösmärken i ansiktet vid ögat och såg så ledsen ut.
Barn A hade bråkat med någon och slagit barn B som i sin tur blivit förbannad på barn C för
att han inte hjälpt till. Då sade våran lilla A att "- Du kan ju inte bli arg på C för det är ju inte hans
fel att A bråkar med dig.
Det resulterade istället i att våran lilla A fick rejäla slag och klösmärken. Enligt honom själv
blev han slagen på fast han låg på golvet och försökte skydda sig.
Detta tog rejält hårt på honom eftersom han är en sådan som bara vill alla väl och aldrig bråkar
med någon.
När han skulle berätta historien kom det krokodiltårar och jag vet att han kommer att tänka
länge på det.
Men det känns skönt att veta att han försökte lösa situationen på ett pedagogiskt sätt, synd bara att
inte alla barn är lika kloka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0