OS 2010

Nu har ju OS satt igång och man sitter hemma i soffan och tittar.
OS 2006 i Turin var helt annat för min del. Då var vi på plats för att heja
på älskade Jonte som tävlade i Snowboardcross. Det var en sån enorm känsla
att vara på plats och känna trycket när tävlingarna drog igång. Det går inte ens
att beskriva känslan när någon som står en så nära tävlar. Man vill så gärna
att det ska gå bra så det värker i hela kroppen.
Nu hade han inga förväntningar på sig eftersom det var hans första OS och skulle ses
som övning inför OS 2010. Han gjorde en kanoninsats och blev 12:a, då var man stolt =)
Men det blev inget OS 2010...........

Eftersom jag skulle vara klar med min utbildning 2008 hade vi pratat om att eventuellt
skaffa barn efter det . Vi skojade att jag och bebisen skulle vara på OS och heja fram pappa.
Så blev det inte heller.........
Han var en underbar människa som har lärt mig många saker och till viss del alltid
kommer att finnas kvar i mig.

Så nu när man ser på OS är det inte utan att det känns tungt, så är det bara.
Och ironiskt nog så sitter jag nu här med en bebis i magen som strax ska komma ut.
Livet är så enormt föränderligt, det kanske inte alltid blir som man tänkt sig men det går
att ordna om man bara vill.

Detta OS kommer mina tankar att finnas i himmelen hos Jonte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0