Hemlösa

Tittade på Insider idag. Det handlade bland annat om hemlösa i Sthlm.
Jag kan säga att tårarna sprutade på mig.....
Fy vad hemskt att behöva bo i en gammal husvagn på en grusplan och dessutom behöva
flytta runt lite då och då för att socialen tycker det.

Sverige har bland den högsta skatten i världen men det verkar ju inte räcka långt =(
Man kan inte låta bli att bli förbannad när man vet hur feta löner politikerna har, de politiker
som borde göra ngt åt situationen för de hemlösa sitället för att tänka på sig själva.

Jag tycker verkligen jättesynd om dessa människor. Alla borde få en ny chans i livet oavsett
varför de hamnat där de hamnat. ALLA har rätt till en chans till ett drägligt liv.

Jag kan ju inte heller låta bli att få dåligt samvete över mitt eget leverne.
Idag tex. shoppade jag mig ett par nya skinnstövlar som jag inte alls vet om jag behöver men
de råkade vara snygga och på rea. Sen har ju Kicks öppnat här i byn. Så bara av ren glädje
över att kunna få tag på Make up Store- produkter handlade jag ett gäng.
Butiken kommer ju förhoppningsvis att finnas kvar ett tag så jag kunde gott ha
köpt grejerna när jag väl behövde dem istället.
Men det är så jäkla typiskt mig!!
Ibland borde man skämmas och det gjorde jag efter att ha sett Insider idag!!!

Kommentarer
Postat av: Fia

Påtal om sverige.

Pigan hade ju kalas idag. Och ikväll satt jag o en pappa o pratade efteråt. Han har varit sjukskriven 9 månade pga canser o cytostaticabehandling.

Helt plötsligt tyckte fk (försäkringskassan) att han var frisk nog för jobba, vilket han INTE var. Han fick inte nån ersättning, ingenting. Blir så ledsen över sånt.

Kolla även på detta! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3995807.ab



Pyzz

2008-12-19 @ 00:17:17
URL: http://soda78.blogg.se/
Postat av: Anonym

Påtal om sverige.

Pigan hade ju kalas idag. Och ikväll satt jag o en pappa o pratade efteråt. Han har varit sjukskriven 9 månade pga canser o cytostaticabehandling.

Helt plötsligt tyckte fk (försäkringskassan) att han var frisk nog för jobba, vilket han INTE var. Han fick inte nån ersättning, ingenting. Blir så ledsen över sånt.

Kolla även på detta! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3995807.ab



Pyzz

2008-12-19 @ 00:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0