Farmor

Nu har min älskade farmor åter igen åkt in på lasarettet.
Hon hann vara hemma lite drygt en vecka och i lördags fick
hon igen åka akut in. Hon har så svårt att andas och orkar ingenting.
På sjukhuset har hon fått syrgas igen för att hjälpa henne att andas.
Men hennes kropp är slut och har svårt att syresätta sig.

Igår for jag, N, Linus och mina bröder dit för att hälsa på henne.
Hon blev så glad att se oss alla att hon fick ny energi och var relativt pigg
under kvällen. Läkarna har igår på morgonen sagt att hon troligtvis bara har
max två dagar kvar men det tror jag inte riktigt på.
Känns oerhört konstigt om det skulle vara så.
Hon är så tapper lilla gumman, bara glad trots att hon är så medveten om vad som sker.
Hon sa själv igår att det känns så konstigt att jag ska dö när jag är så pigg.
Hon pratar såklart massor om alla barn och barnbarn och barnbarnsbarn hon har och
är så glad att ha så många människor som kommer till henne.
Jag tror att vi alla känner ungefär samma sak kring detta. Hon är stommen i vår familj, alla
träffas där och hon har alltid haft kloka varma ord över till alla. man har alltid kännt sig så välkommen
där. Hon har alltid brytt sig om en och varit nyfiken på allt man gjort och stöttat en.
Och med tanke på att hon har 16 barnbarn är det många att bry sig om.

Vill så gärna ha henne kvar ett bra tag till, vill att Linus ska få lära känne henne ännu mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0